Sessies

Cor Molenaar - Buitengewoon Hoogleraar eMarketing Erasmus Universiteit

Do 16 Jun
09:00 - 12:30

De veranderende klant

Van 4e industrieële revolutie tot individueel koopgedrag.
  • Wat brengt de toekomst?
  • Hoe koopt de klant in de toekomst?
  • Heeft de klant wel de regie over de toekomst?
Cor Molenaar - Buitengewoon Hoogleraar eMarketing Erasmus Universiteit

Cor Molenaar - Buitengewoon Hoogleraar eMarketing Erasmus Universiteit

Prof Dr Cor Molenaar is Buitengewoon Hoogleraar eMarketing aan de RSM/ErasmusUniversiteit te Rotterdam. Hij houdt zich vooral bezig met de invloed van technologie op het koopgedrag van klanten. Onderdeel hiervan zijn de veranderingen in de retail, de supplychain en business modellen. Vooral de veranderingen door toepassingen van internet leiden tot structurele veranderingen (disruptie). Hij heeft 22 boeken geschreven waarvan de laatste vier vooral over deze veranderingen in retail en supply chain. Zijn boeken ‘Einde van winkel?’, ‘Red de winkel’ en recentelijk ‘Kijken Kijken anders kopen’ gaan in op deze veranderingen, de bedreiging van huidige structuren, maar vooral ook de kansen van de toekomst. Hij adviseert gemeenten en bedrijven en is o.a. voorzitter van de Stichting Thuiswinkelwaarborg.


Do 16 Jun
13:00 - 16:00

Marketing en E-commerce

  • Hoe het internet, marketing voor altijd heeft veranderd; of toch niet?
  • Customer insights, customer journeys, customer experiences: hoe te gebruiken?
  • Implementatie: hoe krijgt u het gedaan en hoe krijgt u iedereen mee?

Mike Hoogveld - Associate partner Holland Consulting Group

Drs. Mike Hoogveld RM is associate partner bij Holland Consulting Group. Hij richt zich op sales training, advisering in marketing en sales strategie, multichannel operaties, commercieel management en procesmatige performance verbetering. Daarnaast verricht hij als promovendus wetenschappelijk onderzoek naar succesfactoren in multichannel management. Ook is hij gastdocent aan diverse universiteiten en business schools. Hij is als bedrijfskundige en econoom afgestudeerd aan Nyenrode en de Vrije Universiteit Amsterdam en is beëdigd register marketeer. Hoogveld publiceerde diverse artikelen in vaktijdschriften. Daarnaast is hij auteur van de bestseller boeken 'Cross Channel Excellence' en 'Dokter, ik heb last van klanten', met nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs en Managementboek van het Jaar.


Do 16 Jun
16:00 - 17:00

Case Vente Exclusive

Verrassend logistiek model

Webwinkel Vente Exclusive kent een bijzondere manier van orderafhandeling en de last mile. Klanten moeten namelijk bijna twee weken wachten op hun bestelling, betalen verzendkosten, maar krijgen wel de producten voor een heel aantrekkelijke prijs. Dit afwijkende model blijkt erg succesvol. De Belgische webwinkel won in 2014 de Logistieke Webshop van het Jaar verkiezing. De jury had veel lof voor de verrassende keuzes die het bedrijf maakt en de manier waarop de logistiek en ketenregie is georganiseerd.

Sven Van Gucht - Head of logistics & Aftersales bij Vente-Exclusive.com

Sven Van Gucht is sinds september 2014 Head of logistics & Aftersales bij Vente-Exclusive.com. Vente-Exclusive.com werd opgericht in 2007 en groeide uit tot de grootste speler in online flash sales van mode- en lifestyleartikelen in België en Nederland, met een community van meer dan 4 miljoen leden in de Benelux. Vente-exclusive.com biedt haar leden exclusieve toegang tot verkopen van topmerken, die voor sterk verlaagde prijzen worden aangeboden. Voordien werkte Sven als Program Manager bij GDF SUEZ in België/Frankrijk en als consultant bij Accenture. Hij studeerde handelsingenieur aan de Universiteit van Gent, management aan de Vlerick School en aan INSEAD.

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.